Friday, 26 May 2017

පිනේ අඩු නැති- අනේ පිඬු සිටු

පිනේ අඩු නැති- අනේ පිඬු සිටු...


අනේ පිඬු සිටුතුමාණෝ
අපිස්බව මතු කලාණෝ
සිතම හිස්කර බුදුන් හැබැහින් 
දුටුව නැණවතාණෝ
දහස් සුවහස් දනන් තුඩ තුඩ
පින් සිත්මඇති කලාණෝ

පුරා කහවනු එබිම අතුරා
ජේතවන පින් බිමාණෝ
පුදා බර හිස් කලාණෝ
සියලු රැස් කළ ධනය දන් දී
නිවා සිත සැන සුවාණෝ
පිනේ අඩු නැති
අනේ පිඬු සිටු තුමාණෝ
ගසා මලු පොදි සිතම අවුරා
හිඳින සිත් කැළඹුවාණෝ
යථා බව මතු කලාණෝ
තුටින් දන් දී දුගී වූවත්
සිතින් මහ පෝසතාණෝ
පිනේ අඩු නැති
අනේ පිඬු සිටු තුමාණෝ

෴සමනොළ විජයරත්න෴
14/05/2014

Wednesday, 24 May 2017

ඒ ඒ බනිස්වලට කුරාණය බයිබලය හා ත්‍රිපිටකය

ඒ ඒ බනිස්වලට කුරාණය බයිබලය හා ත්‍රිපිටකය?

බයිබලයේ පරණ තෙස්තමේන්තුව හා කුරාණය සමාන බව සත්‍යයක්. සිය දෙවියන් විශ්වාස නොකරන්නා විනාශකරන මෙන් එහි සදහන්වන බව දැකිය හැකියි. එහෙත් දෙවිවරු ඔහොම මීනිමරණ උපදෙස් මෝඩ මිනිසුන්ට දෙන්නේ නැත. කාලෙන් කාලෙට ලොව ඉපදුනු තමන් දෙයියන්ගේ සමීපතමයකුයැයි කියාගන්නා පූජක පිරිස් අතින් සිය වාසිය තකා ඔය කියන්නා වූ ශුද්ධ ලියවිලි සැකසෙනව. මොනාවුනත් වත්මන වන විට බයිබලය ඒ ආගමික ප්‍රජාව විසින් ක්‍රමිකව විද්‍යනුකූලව සහ මනුෂත්වයට ඔබින විදියට යම් යම් ආකාරයට සංස්කරණය කර තිබෙනව. ඒ අනුව ඔවුන් දෙවියන් යන්න අතිශය උත්තරීතර ලෙස අර්තගන්වා තිබෙන බව පෙනෙනව. යමෙක් ඔබගේ වම් කම්මුලට ගැසුවොත් අනෙක් කම්මුලද අල්ලන මෙන් අතිශය සාමකාමී මානුෂවාදී අහිංසක දෙසුමක් ඉන් ජනිත කෙරෙනව. එය අතිශයින්ම මානව ප්‍රගමනයට බලපානව. එහෙත් කුරාණය ම්ලේච්ඡ පැරණි පූජකයින් කියපු යම් කූඨ පරමාර්ථ දේවත්වයෙහි ලා සලකා ගෙන දියුණු ශිෂ්ටාචාරය තිරිසන් වනචාරී යුගයට ගෙනයන්න හදනව. මොලේ තියන මුස්ලිම් ප්‍රජාව දෙයියන්ට තියන බොරු හුඹස් බිය අයින්කරන් රැඩිකල් විදියට හිතන්න ඕනි.
අනික තමයි බුද්ධාගම. බුද්ධ දර්ශනයෙ කොතැනකවත් කියල නැහැ ආගම වෙනුවෙන් හරි මොනම දේකට හරි අනෙකාව මරා දාන්න තියා අඩුතරමේ හිංසාවක්වත් කරන්න. සිතෙහි වූ අපිරිසිදු රාග ද්වේශ මෝහ සිතුවිලි ක්ෂය කරමින් සීල සමාධි ප්‍රඥා යන මනුෂ්‍යත්වය ද අභිබවා යන ශ්‍රේෂ්ට සිතුවිලි මනුෂ්‍යකු තුළ ප්‍රගුණ කරවන දහමක්. ඒත් කරුමය වනාහී මෙම ධර්ම රැකීම පිණිස කටයුතු කරන සමහර වහන්සේලා කුරාණය හෝ පරණ තෙස්තමේන්තුව අදහනවදො කියලත් හිතෙනව. ඒත් ඒ අය කියන්නෙ අපි අපේ ධර්මෙ මිනී මරණ හිංසාකරන ඒව නැතත් අරුන් අර විදියට එනව නම් ඒ ඒ බනිස් වලට ඒ ඒ කෙසෙල් ගෙඩි සප්ලයි කරල පෙන්නන්නත් අපිට පුලුවන්ය කියල. බලපුවහම ඒකෙත් තර්කයක් තියනව. ඒත් ඒක බුද්ධ දර්ශනයට නම් කිසි ලෙසකින්වත් ගලපන්න බැහැ. කරුණාව මෛත්‍රිය තුළින් තමන් නැසීමට එන සතුරා තුළ වුව ද ප්‍රඥාව අවධිකර ඔවුන් තුළ මනුෂ්‍යත්වය නගාහිටුවන්න කටයුතු කිරීම හැර මීට ගැලපෙන වෙන විසඳුමක් නම් නොපෙනේ.
෴සමනොළ෴

Sunday, 21 May 2017

සිරි ලංකාව සිරියාවක් නොවීමට නම්

ලංකාවේ අහිංසක අපේ මල්ලියා (තම්බියා) මුස්ලිම් අන්තවාදයේ ගොදුරක්වීමට තල්ලු නොකොට ගලවා ගැනීම සිංහල දෙමළ සහෝදරයින්ගේ සහොදරකමය


ලංකාවේ තම්බියා අරාබියේම ප්‍රඩක්ට් එකක් නොවේය. උන්ගේ ඇති ජාන වලින් වැඩි කොටස සිංහල දෙමල ජනතාවගෙන් උපන් මාතාවන් හරහා ආ ජානය. ඒ නිසා සිංහල හා දෙමළ ජනවර්ග දෙකෙහිම ගතිලක්ෂණ කලවම් වූ කණ්ඩායම මේ අයය. මුන් අපි දෙගොල්ලන්ගෙම නෑයෝය. ගුණ යහපත් සහෝදර මුස්ලිම් මිනිස්සු ඕනෑ තරම් සිටිති. එහෙත් ලෝකයේ විවිධ පැතිවල අතිශය ම්ලේච්ඡ ආකාරයට ඉස්ලාමය පතුරුවා ලමින් අන් මිනිසුන්ගේ හා සෙසු ජනවර්ග මරාදමමින් කරන කුජීත වැඩ පිළිවෙල හරහා ලංකාවේ තම්බියා ද උගේ සහොදර සෙසු ජනවර්ගද බිලි දෙන්නට ඉඩ නොතැබිය යුතුය.

මුස්ලිම් අන්තවාදයට එරෙහි මුස්ලිම් ප්‍රජාව රැකගමු

ලංකාවේ යහපත් සහෝදර සාමකාමී මුස්ලිම් ජනයාට ඔවුන්ගේම යම් අන්තවාදී කොටසක් සිදුකරන මෙම මිලේච්ඡ ව්‍යාප්තවාදය ගැටලුවක් බව නොරහසකි. කරුමය වනාහී ඒ හැම එකාම එකම ගොඩේ දා සලකන්නට යාමෙන් මුස්ලිම් ත්‍රස්තවාදය විසින් ලංකාවද බිලිගන්නට වැඩි දවසක් නොයනු ඇතිය. තැන්පත් මුස්ලිම් මිනිසුන්ද සිය අන්තවාදීන්ගේ කුරිරු කම ගැන දන්නා නිසා මුස්ලිම් ආගමිකයන් අතුරෙන් මුස්ලිම් අන්තවාදයට එරෙහිව සැලකිය යුතු විරෝධයක් මතු කරන්නේ නැතිය. ඔවුන්ට ශක්තිය දිය හැක්කේ සහොදරත්වයෙන්මය. එහෙත් වැඩේ වල් වූ පසුව සිරිලංකාව ද සිරියාවක් වන්නට හැකිය. ලංකාවේ තියෙන ප්‍රශ්න මදිවාට ඊලගට සෙට් වීමට ඇති තවත් ගේමක් වීමේ අවදානම අවතක්සේරු කළ යුතු ද නැතිය.

බෞද්ධ හිමිවරුද රැකගමු

මේ සම්බන්ධයෙන් බෞද්ධ භික්ෂූන් දක්වන විරෝධතා නැවතවරක් මුස්ලිම් අන්තවාදයේ අරමුණු තෘප්ත කරන්නක් බවට පත්වනු පෙනේ. මිනිසුන් තමන් කැමති ආගමක් අදහා ගත්තාට කිසිදු ගැටලුවක් නැතිය. එහෙත් සෙසු ජනවර්ග අභිබවා සිය වර්ගයා බෝකර මින් ගේමක් ගැසීමට පිඹුරුපත් හැදීම අවලං වැඩකිය. මේවායේ කෙළවර අන්ත ජනවාර්ගික ආගම්වාදී ගැටලුවකට මුලය. ශ්‍රී ලංකාව තව වසර ගණනාවකට පල්ලමකට වැටීමකිය.

අන්තවාදය පාලනය කිරීමට ජනාධිපති කාර්යසාධක බලකායක් හරහා යාන්ත්‍රණයක්

මෙවැනි අන්තවාදී කටයුතු පාලනය කර නවතා දැමීම පිණිස රජය මැදිහත්වීම අත්‍යාවශ්‍යය. මේ සඳහා ජනාධිපති කාර්යසාධක බලකායකින් අරඹා ඉදිරියට යායුතු පරිපාලනමය යාන්ත්‍රණයක් ඇති කිරීම වහ වහා කළ යුත්තේය. එහිදී,
1.ආරක්ෂක බුද්ධි අංශ මෙන්ම නීති අංශද සවිමත් කළ යුතුය. එමගින් .අයිඑස් එස් වැනි ගහලයන් බිහිවීම වලකා ගන්නට ජනතාවගේ සහය මත රජයේ යම් වැඩපිළිවෙලක් සැකසිය යුතුය.
2. ජාත්‍යන්තර මුස්ලිම් ත්‍රස්තවාදයට එරෙහි ලෝක බලවතුන්ගේ වැඩ සටහන් සමග අත්වැල් බැදගැනීම.
3.රටේ ඇති මනුෂ්‍යත්වයට නොහොඹිනා ආගමික නීති (විශේෂයෙන්ම ෂරියා නීතිය) වැනිදෑ අහෝසි කිරීමත්, මුස්ලිම් ප්‍රජාව කාන්තාව කෙරෙහි දක්වන පහත් සැලකිල්ල පවා තහනම් කරදැමීම හා ඒවා නීතිප්‍රකාරව සිදුවේද යන්නත් යාමනය කිරීමේ වැඩකටයුත්තක් ඇතිකළ යුතුය.
4.මෙහෙිදී මානව ගුණ දම් අගයන යහපත් මුස්ලිම් ප්‍රජාව ශක්තිමත් කර සිය ප්‍රජාවේ මානවවාදී නොවූ දුර්මත දුරු කරවීමේ වැඩ පිළිවෙලක් ද ක්‍රියාත්මක කළ යුතුය. ඒ සදහා සිංහල දුවිඩ සහෝදරත්වය තුළ ඔවුන් රදවා ගැනීම.
5.එසේම මුස්ලිම් හා අන් ජාතික අන්තර් විවාහ වලදී අනිවාර්යෙන් අන්වර්ගයා මුස්ලිම් විය යුතුය යන මානව විරෝධී මුස්ලිම් ආගමික නීතිය තහනම් කළ යුතුය. මක්නිසාද යත් මේ වනවිට ලංකාවේ මුස්ලිම් ප්‍රජාවේ මව්වරු 90%ක්ම ලාංකික සිංහල දෙමළ බෞද්ධ හින්දු කතෝලික යන සෙස්සන්ගෙන් ගෙන මුස්ලිම් කරගත්තෝ වෙතිය. එසේවීම වැලකීම හෙවත් ලිහිල් කිරීම අනුව ලංකාවේ තම්බියාද ආගමික අන්තවාදී ග්‍රහණයෙන් මුදා ගැන්මට හැකිවනු ඇත.ඌ අපේම මල්ලියෙක් බවට තහවුරු කෙරෙනු ඇත..

෴සමනොළ෴

Saturday, 20 May 2017

වාර්ගික ගැටුම් ඔස්තාර්ලා හමුවිමි

වාර්ගික ගැටුම් ඔස්තාර්ලා හමුවිමි

ලොව වැඩියෙන්ම ජනවාර්ගික ගැටුම් ඇති රටවල සිට ඕස්ට්‍රේලියාවට පැමිණි මිනිසුන්ගේ එකමුතුවකට සහභාගිවන්නට අවස්තාව ලැබුණ. ලංකාව මියන්මාරය ඇතුලු ආසියානු කලාපයත්, මැදපෙරදිග, අප්‍රිිකානු හා ලතින් ඇමරිකානු කලාප වලත් ඇති එවැනි රටවල මිනිසුන්ගේ අදහස් හැගීම් දැනගැනීමට හැකිවුණා. කිසිදු වෙනසක් නැත. ඔවුන් හැමම තමන්ගේ ජාතිය හා ආගම තමයි හොදම එකයැයි හිතන බවත් රටේ දේශපාලකයෝද තමන්ගේ සුඛවිහරණය ගැනම තකා ජනතා දේපල මංකොල්ලකාගන්නා බවත් හැම තැනින්ම කියැවිණ.
එසේම ඔවුන්ගේ රටවල බොහෝ අය ද ප්‍රශ්නයේ මතුපිට ඇවිලී ඇති ස්වරූපය මිස ඊට මුල්වූ හේතු ඵල සොයා විසදුම් දෙන ආකාරය ගැන නොසිතන බව පොදු ලක්ෂණයක්. හේතුඵල ධර්මය හෙවත් හේතුයුක්ත සොයා විසදුම යෝජනාකිරීම නොදකියි. එසේ කීවිට මේ ප්‍රශ්නය නිමා කරන්නට හේතු වූ කාරණා ඉවත් කරනු පිණිස සෙසු සියලු ජාතීන් මරා ඉවරයක් කළ යුතුය යන විසඳුම තමා ඔවුනට ඇති ඒකායන විසදුම ලෙස එන්නෙ. එතනින් එහාට කතාව හරිම අමනුස්සය.
ඒක ඉතිහාසය පුරා අත්හදා බැලූ එක්තරා විසදුමකි. එමගින්එ වඩා ශක්තිමත් යුධහැකියාව ඇති ජනකොට්ඨාසය දිනනව. ඒත් එහි ප්‍රතිඵලය ස්ථිරසාර නැහැ. අතිශය තාවකාලික මර්ධනයක්. වෛරය තෙරපා හදවත්වල දිගුකාලයක් පවතින සේ තැන්පත්කර තැබීමක්. සිදුවන්නේ ටික කලක් අල්ලන් හිටියට ආයෙම ප්‍රශ්නෙ මතුවන එක. එහෙත් මෙය රටක් විදියට ජාතියක් විදියට මීට වඩා ගැඹුරින් සිතා විසදුම් දීමට හැමම ඉදිරිපත් විය යුතු බව පෙනෙනව. අන්තවාදය විසදන්න රටේ මූලික නීතිය හා එය දැඩිව ක්‍රියාකරවීමත්. සැවොම එක එක පිලේ සිට මරාගෙන මැරෙන්න ටෝක ඊෂූ කරමින් නොඉද සහෝදරත්වය වඩා රටේ සමස්ත දියුණුව ගැන පොදු ඉලක්කයකට එකගතාවකට ජාතීන් තුන එකමුතු කිරීමයි වැදගත් වන්නෙ. ජනතාවට වඩා විශ්වසනීයත්වයක් ඇති නීතිය සාධාරණය අකුරටම රකින ශක්තිමත් දේශපාලනයකින් මිස මේ රටේ එය කළ නොහැකිවනව.
එහෙම නැත්නම් ආයෙ කවුරු බලේට ආවත් ඉතිහාසය පුරා වගේම ජනවාර්ගික කෝලාහල වලින් මේ රට තවත් සියවස් ගාණක් පවතීවි. හැමෝම තමන්ගෙ ජාතිය උතුම්ම බව කියමින් සිටීවි. අපිට අරුන් ගහයිද? අපේ දේ වනසයිද? ඉදිරියෙ උන්ට මේක රැකල දෙන්ඩ බැරිවෙයිද? යන නොවිසිදෙන සිතුවිලි සමග ලංකාවෙ වගේම මේ තත්ව ඇති අප්‍රිකානු නොදියුණු සමාජවල පවා මිනිසුන් ඉපදුන දාසිට මැරෙනකම්ම හිතමින් වියවුලෙන් මැරිල යනව. එහෙම ජනවර්ග හෝ ඒවායේ පීඩනයක් නැති දියුණු සංස්කෘතියකට ආහම එහි ඇති නිදහස් සාමකාමී බලපෑම මානව ගුණය මෙන්ම මිනිසකු ලෙස නිදහස්ව හිතන්නට ඇති හැකියාව මනාව පිබිදෙනවා
෴සමනොළ෴

Thursday, 18 May 2017

ඉල්ලං කා

ඉල්ලං කා

ඉඳහිට දඩයමක් කර ලත් ....................ඇසිල්ලේ
පූසා සිටී කරබාගෙන ..........................නිදැල්ලේ
කවුඩූ පණික්කී හිඳ අඹ ........................රිකිල්ලේ
කිරිලිය ඉදිරියේ දස්කම් .......................රැඟිල්ලේ


සොඳුරිය බලනු මැන මගෙ වැඩ නැත .......බොරුව
බළලා මෝඩයෙකි මම වෙමි වැඩ ..............කරුව
මොකටද ඉතින් තව දුරටත් කුරු ................කුරුව
කොටලා සැනින් පියඹිමි පෙන්නමි...............තරුව

කිරිලිගෙ කිචි බිචිය කවුඩට හරි ................ජොලිය
ජින්තුව අරන් පියඹා ගියෙ නොව ................මැලිය
එල්ලය තබා පූසගෙ තක්කලි ......................සුලිය
කැරකිල ඇවිත් කෙටුවයි අරඹා ...................වළිය

සැනකින් පහර ලද අණ්ඩා කෝෂ ...................යට
පූසා උඩ ගියා පැන්නා මළ ...........................ඌට
එහෙ මෙහෙ ඇඹරිලා හිරි ඇර ගෙන ..............ගාට
ආයෙත් ඇල වුණා කහටක් නැති .................ලෙසට

කඩුඩිගෙ මද හාස කිචි බිචි මැද .....................ජයට
කවුඩා තවත් වීරත්වය ගෙන ........................කරට
ඤාවුත් කියා කෑගසමින් ..............................පූසාට
විදුලිය වගේ කොටලා යයි ......................කිණ්ඩියට

මොන මගුලක්ද මේකා මට ....................කරන්නේ
පූසා නිවී සැනෙසිල්ලේ .........................හිතන්නේ
ඇසිපිය හෙළන පමණින් මට ...............කොටන්නේ
ඤාවුත් කියා කෝචොක් එක ....................දමන්නේ

කවුඩට හති නමුත් කිරිලිගෙ කිචි ...................බිචිය
ගෙනෙනා සතුට නිම්හිම් නැති විය ................රුචිය
ලැබගෙන ලකුණු හා ඇයගේ ..................අභිරුචිය
රති සුව විඳින තුරු කවුඩට හං ......................කිචිය

තව එක්වරක් පියඹා ගොස් ...................කොටාලා
පූසව පෙලා එන්නට ඌ ...........................සිතාලා
ඇල්ලුව අඩව්වේ ලුහු තැන් ...................හොයාලා
පූසා පැනපි කුරුමාණම් ...........................විදිල්ලා

බලලුගෙ තියුණු රදනක දත් අතර ...............මැද
කවුඩූ පණික්කී හෙලුවයි හුස්ම .................පොද
නොකරම් ඕව කොච්චර මම ...................කීවාද
කියමින් කෙවිලි හඩමින් ගියෙ වනේ ...........වැද
෴සමනොළ෴

උඩින් ඔපයට

උඩින් ඔපයට තියන ........මතුපිට
දුරට සුන්දර වගේ .........පෙනුනට
හඳට ආවොත් තමයි ......නියමෙට
පෙනෙන්නේ ආවාට .........යහමට

එහෙත් සඳ ගැන හිතේ .....හැගුමට
සාපේක්ෂව දැනෙන ...........දැක්මට
අනුව මිස නැත පෙනෙන්නේ ...මට
සඳේ ඇති ආවාට..............රුවිතෙට

෴සමනොළ෴

බවුන් වැඩීම වූ කලි යානාවක් ගමනාන්තය තෙක් ධාවනය කරවීමක් වැනිය

බවුන් වැඩීම වූ කලි යානාවක් ගමනාන්තය තෙක් ධාවනය කරවීමක් වැනිය

මෙහි දක්වා ඇත්තේ ගුවන් යානයක නියමු කුටියේ පින්තූරයකි. මෙහි බැලූ බැල්මට හැමතැනින්ම එක එක ජාතියේ පාඨාංක සටහන් වන මීටර් ගොන්නක් පෙනේ. ඒ නිසා මෙය පැදවීම වූ කලි අතිශය දුෂ්කර බව සිතෙනු ඇත. එහෙත් මෙකී විවිධ පාඨාංක සටහන් මීටර වනාහී අදාල යානයේ සෞඛ්‍ය තත්වය හා එය අවට පාරිසරික තත්ත්ව වලට අනුව උපද්‍රවයකින් තොරව ගමනාන්තයට පදවා යාමට උපකාරක වන බව පැහැදිලිය. ඒ අනුව යමෙක් මෙකී පාඨාංක කියවීමටත් ඒ අනුව රථය ධාවනය කිරීමටත් පුරුදු පුහුණු වූයේ නම් තමන්ගේ විශ්වාසය මත අදාළ පාඨාංක කියවමින් ගමන චූන් එකේ ගිය හැකිය.

භාවනාවද මීටර බලා පාඨාංක කියවා ඩ්‍රයිව් කිරීමකිය

භාවනාව ද එවැනිම වැඩකි. බොහෝ අය එයට අතිශය බිය වෙති. සමහරු ඊට බිය කරවති. එය නම් පව් වැඩකි. යමක් ගැන නිවීහැනහිල්ලේ කල්පනා කර පුරුදු මොළය ඇත්තාට භාවනාවේ යාන්ත්‍රණය අල්ලා ගැනීම සිම්පල්ය. එසේම වාහන පදවා හුරු අය වාහනයේ හීට් මීටර, ස්පිඩෝ මීටර, ඉන්ධන මීටර ආදියේ පාඨාංක ගැන යන්තමින් හෝ දන්නේ නම් ද බේක් ගැසීම හෝන් ගැසීම, සුක්කානම හුරැබුහුටිව හසුරවා පාගා නිරුපද්‍රිතව ගෙනයාමට කුසලතාවක් ඇත්තේ නම් භාවනාව ද එවැනි කුසලතාවක් බව සිතුවාට කිසිදු අවුලක් නැතිය.

භාවනාව එක්සයිස් එකකි.

භාවනාව යනු හොඳටම බුද්ධිමත් අධික ඥානවන්ත ප්‍රාඥයින්ට පමණක් වූ උත්තරීතර දෙයක් බවට සමහරු කියති. එය නම් පට්ට පල් අමූලික බොරුවකි. එවන් ප්‍රඥාවන්තයින්ට භාවනාව ඒතරම් අවශ්‍ය නැතිය. ධර්මකාරණා සැනින් ඔවුනට තේරුම් ගැනීමට ඉතා උස් බුද්ධියක් තිබෙන බැවිනි. එවැනි සූක්ෂ්ම බුද්ධිමහිමයක් ඇති මිනිසුන් උද්ඝටිතඥ සහ විපටිතඥ පුද්ගලයින් ලෙස හැඳින්වේ. ඔවුනට යම් කිසි ගැඹුරු දහමක පේලියක් ඉතා කුඩා සාරාංශයක් මුණ ගැසුණු කල්හී සාකල්‍ය ග්‍රහණය වෙති.

මොලේ නැති අයට මොලේ පාදගන්න ඒකායන ව්‍යායාමය

එහෙත් නෙයිය හා පදපරම පුද්ගලයින් ලෙස හැදින්වෙන මනුෂ්‍ය ලෝකයේ බහුතරයකට යමක් තේරුම් ගැනීමට සෑහෙන්න මහන්සි විය යුතුවේ. ඔවුනට අනිත්‍ය ආදී ත්‍රිලක්ෂණය ද අවබෝධ කර ගැනීඹට බොහෝ වෙහෙස මහන්සි විය යුතුවේ. ඔවුනට එකී කාරණා නැවත නැවත ඉගෙනීම ඒ ගැන විවිධ කෝණ වලින් හිතමින් සමස්ථය සිය මනසට ජීරණය කර ගැනීමට භාවනාව මගින් බ්‍රේන් වොෂ් කරගත යුතුව ඇත. භාවනාව ද බ්‍රේන් වොෂ් එකකි. එය නියම පිළිවලට සිදු කර නොගත්තේ නම් තිබ්බාටත් වඩා අවුල් වනු ඇත.

භාවනාව තනිව කරගන්න බුදුන් දුන් මීටර් පද්ධතිය

ගුරු ඇසුර සහිතව කළ යුතු බව කියන්නේ ඒ නිසාය. එහෙත් ගුරු ඇසුර නැතුව ද එය කර ගෙන නිවැරදි මග යාමට හැකි විද්‍යනු කූල මීටර් පද්ධතියක් බුදුරදුන් විසින් අණාවරණය කොට තිබේ. එකී මීටර හා ඒවායේ අදාළ පාඨාංක ලබාගෙන ඒවා කියවමින් තමාගේ භාවනා කර්මස්ථානය මනරම්ව කරගෙන යාමට අවකාශ ලැබේ. එනම් එය සිය ගුරු තනතුරෙහි ලා සැලකීම ද හොඳම දෙයකි.
එකී මීටර පද්ධතිය සත්තිස් බෝධී පාක්ෂික ධර්ම ලෙස හැඳින්වේ. එනම් කිසියම් මීටර 37ක මීටර පද්ධතියක් ඔබට සපයා දී තිබේ. සතිපට්ඨාන 4, සම්‍යක් ප්‍රධාන 4, සෘද්ධිපාද 4, ඉන්ද්‍රිය 5,බල 5, බොධ්‍යංග 7,මාර්ගාංගයෝ 8 ලෙස ඒවා හැඳින්වේ. මේ එකි නෙක විග්‍රහ කිරීම වූ කලි ඔබට භාවනා කිරීමේ උනන්දුව මෙතනින්ම නැති කිරීමට ද හේතු විය හැකි බැවින්, අවශ්‍ය අය වෙතොත් ධර්ම පුස්තකයක් ගෙන ඒවා සොයා ගන්නට යැයි කාරුණිකව ඉල්ලමි. එහෙත් මෙතැනදී මීටර හා සත්තිස් බෝධීපාක්ෂික ධර්ම අතර ඇති සමානතාව හා එය භාවනාවේදී යොදාගන්නා අයුරු නිදසුන්ක් දෙකක් ඉදිරිපත් කරමි. ඉතිරිය ඔබ ගේ මනසින් අදාළ ධර්ම කාරණා සොයාගෙන ගමනට පිවිසිය හැකිය.

භාවනාවට දුන් (ප්‍ර)බුද්ධ මීටර කියැවීම

වීර්ය, සතිය, සමාධිය, ප්‍රඥාව ආදිය උක්ත බොහෝ කාරණාවලට අයත් භාවනා වඩන්නකුට දී තිබිය යුතු ගුණාංගය. වීරිය යන්න ගත හොත් තමන් අදාල භාවනා කර්මස්ථානය වැඩීමට උත්සාහය හෝ වීර්යක් තිබිය යුතුය. එසේම දිගටම කරගෙන යාමට ටද වීරිය තිබිය යුතුය. අවසන අදාළ ප්‍රතිඵලය ලබාගැනීමට ද එම වීරිය අත්නොහැර ගෙන ආයුතුය. දැන් මෙම වීරිය නමැති මීටරය වාහනයක හීට් මීටරය හා සසඳා බලන්න. එහි දර්ශක කටුව බින්දුවේ තිබී බැරිය. එය තරමක් උස් අගයක තිබිය යුතුය. එසේම වීරිය ඕනෑවට වඩා තිබුණ හොත් අධික වීරිය නිසා හිත සමාධිගත කරගත නොහැකිව භාවනාව අවුල් වේ. එහෙයින් මෙය මධ්‍යස්ථව පාලනකින් යුතුව තබා ගත යුතුය.
එසේම සතර සම්‍යක් ප්‍රදාන ලෙසින් ද මාර්ගාංග විස්තරයෙහි එන සම්මා වායාම හෙවත් වීරිය චෛතසිකය හඳුන්වන කාරණා 4 ද අතිශය වැදගත්වන මීටරයකි. එහි තිබිය යුතු පාඨාංක 4හි සිත පවත්වා ගත යුතුය. එනම්,
1. උපන් පාපයන් නසනු පිණිස වීරිය වඩනු
2. නූපන් පාපයන් නූපදීමට වීරිය වඩනු
3. උපන් කුසල් වැඩි දියුණු කිරීමට වීරිය වඩනු
4. නූපන් කුසල් සිතුවිලි ඉපිදවීමට වීරිය වඩනු
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
මේ වන විට භාවනා වැඩීමට පුද්ගලකු දැනගෙන සිටිය යුතු යම් යම් දැනුම කොටසක් දැක්වූයෙමි. එහෙයින් ඊලඟ ලිපියෙන් සමථ භාවනාව වැඩීම සම්බන්ධයෙන් කතා කරමු.

(8 කොටස)

෴සමනොළ෴

සයන්ස් ෆික්ෂන් "Sci Fi" හෙවත් විද්‍යා ප්‍රබන්ධ ගණයේ ලා සැලකෙන චිත්‍රපට, නවකතා, කෙටිකතා හෝ එවැනි නිර්මාණ ඔස්සේ දලුලන සිතුවිලි මානව...