Thursday 18 May 2017

භාවනා කරල උඩින් යන්න පුලුවන්ද?

භාවනා කරල උඩින් යන්න පුලුවන්ද?

ඉර්ධියෙන් ගමන් කරන රහතුන් යෝගීන් ගැන මට පුංචිකාලෙ තිබ්බෙ පුදුම උනන්දුවක්. යටිහිතේ ඇත්තටම එහෙම සුපර්මෑන් කෙනෙක් වගේ යන්න කුසලතාව හදාගන්නෙ කොහොමද කියන එක හොයා ගන්න මට පුදුම අමාරුවක් දින පතා වැඩි වුණා. වයස 10 දි විතර මට මතකයි 1980 පමණ කිසියම් පුවත් පතක නොපෙනෙන ලෝකය නමින් බලංගොඩ ආනන්ද මෛත්‍රිය හාමුදුරුවො භාවනාව ගැන ලිපි පෙලක් ලියල තිබ්බා. පුංචිකමට මෙ ලිපි කපා ගෙන භාවනාව වඩන්න නිස්කලංක තැනක් හොයා ගෙන මාර ට්‍රයියක් දුන්නා.

වැසිකිළි වහලෙ උඩ යෝගියෙක්

අපේ ගෙට පහලින් තිබ්බ අතහැර දැමූ පරණ කක්කුස්සියක් ඒකෙ වහලයට කොන්ක්‍රීට්දාලා වටේ තාප්පෙ බැදල තිබ්බෙ. වටේ ලැහැබයි, එතන රූස්ස කොස්ගහක්යි තිබ්බ නිසා හෙවණකුත් තියනවා. කාටවත් පෙේනනෙත් නැහැ. මම ඉතින් ඒ වහලෙ උඩට නැගල අර ලිපිවල තියන ප්‍රණයාම වඩනවා. වැඩෙේ ගොඩ ගියොත් කක්කුස්සි වහලෙ ඉඳල ගෙදරට ඉර්ධියෙන් වඩින බලාපොරොත්තුවෙන්.
වත්තෙ පහලින් ඈත කෙළවර මහප්පගෙ නිවස. මහම්මා මේක දැකල. කවුද මේ උත්තමයා කියල හීනියට ඇවිත් විපරම් කරල ගිහින් තිබ්බ. දවසක් ගෙදර කට්ටියම ඉන්න වෙලාවෙ අනේ පුතේ ඔයත් සිදුහත් කුමාරය වගේ භාවනාකරනව දැක්කා කියල හරිම ගෞරවෙන් කියන්න ගත්තා. මට මේක මාර වස ලැජ්ජාවක් වුණා. වැඩේ හරි ගිහින් ඔන්න ඉර්දියෙන් යන එක හරිගියානම් ඕම හෙළිදරව් වුණානම් අවුලක් නැහැ. ඊට පස්සෙ කක්කුස්සි ලෑල්ල උඩ භාවනා කිරිල්ල එතනින්ම ඉවරවුණා.

භාවනාව ගැන දැනුම එකතු කිරීම

ඒත් වැඩෙ ඇරියෙ නැහැ. දහම්පාසල් පොත්වල තියන භාවනාව ගැන පාඩම්, ආදියත් ලංකරගෙන වැඩෙ සෑහෙන මහන්සියෙන් කර ගෙන ගියා. හතෙේ පන්තියෙදි වගේ ගෙදර තිබිල තව මරු පොතක් හම්බ වුණා. ඒ තමා රේරුකානෙ චන්දවිමල කියන ස්වාමීන් වහන්සෙගෙ විදර්ශනා භාවනා ක්‍රමය. තියන අසීමිත උනන්දුව නිසාම මේක කිහිප වරක්ම කියව කියව භාවනා වඩන්න උත්සහ කරනවා. ඒත් උඩින් යන වැඩෙේ නම් සාර්ථක වුනෙ නැහැ. ඒත් භාවනාව, සමාධිය, සියුම්ව හැඟීම් දෙස බලා හිදිමින් ඒවායෙ වෙනස් වීම මනසින් අවබෙෝධ කරගැනීම ආදිය ගැන කිසියම් හුරුවක් නම් ඇති වුණා.

පිස්සු හැදෙන සඳ

ගුරුවරයකු නැතිව භාවනා කිරීම මනස විකෘති වී යාමට හේතුවිය හැකි බව කියනවා. ඒත් ගුරුවරු හොයනවට වඩා ‍පොත පරිශීලනය කර ඉක්මණින් වැඩෙ කර ගන්න මම හිතුවා. ඒකත් එක්තරා ආත්මීය අවදානමක්. පිස්සු හැදුනත් මොකෝ මම හිතුවා. කුතුහලකාමී චරිතයක් නිසාම අවදානම් සහිත ජීවිත අත්දැකීම් ගන්න මගෙ යටි හිතේ මොකක්දෝ කැමැත්තක් තිබුණා.

හිත එකඟ කිරීමේ ටෙක්නික්

ඉතින් ඒ වෙනුවෙන් විවිධ වකවානු වල මම නොයෙක් උත්සාහයන් කළා. සමහර විට ඒවා අතිශයින්ම සුන්දර අත්දැකීම්. පසුකලෙක කොහොමින් හෝ හොඳ උපදේශකයකුත් මුන ගැහෙනවා. භාවනාව යනු සිත මුවහත් කිරීම හෙවත්, සමාධිගතකර පාලනය කරගැනීමේ තාක්ෂණික උපක්‍රමයක් යන්නයි අවසන මට වැටහුනේ. හිත හසුරුවාගන්න ටෙක්නික් කිහිපයක් පසුකාලීනව ලැබුණා. ඕන කෙනෙකුට එවැනි ශිල්පීය ක්‍රම අනුසාරයෙන් හිත සමාධිගත කරගැනීමට කුසලතාව ප්‍රගුණ කරගත හැකියි. ඒව ගැන ඉදිරියේදී දවසක ලියන්නම්, ඒ ගැන අහන්න කැමති අය ඉන්නව නම්.

෴සමනොළ෴

No comments:

Post a Comment

සයන්ස් ෆික්ෂන් "Sci Fi" හෙවත් විද්‍යා ප්‍රබන්ධ ගණයේ ලා සැලකෙන චිත්‍රපට, නවකතා, කෙටිකතා හෝ එවැනි නිර්මාණ ඔස්සේ දලුලන සිතුවිලි මානව...